Koru gelooft in goede zorg voor iedereen. In zorg die meebeweegt met de mens. Koru gelooft in de participatiesamenleving waarin ieder mens een plek heeft en verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar rol, binnen de eigen capaciteiten en mogelijkheden. Daarbij werken we op basis van talentontwikkeling, waarbij we uitgaan van de mogelijkheden van de cliënt. Koru is gevestigd in Kerkrade en heeft momenteel 12 medewerkers en werkt al sinds 2017 samen met Qurentis.
We spreken met Petra Bleeker, directeur van Koru, en blikken terug op het ontstaan, de ervaring en beleving bij de samenwerking met Qurentis.
Ontstaan
“We werkten veelal met Excel en Word voor zorgregistratie en -administratie. Dit was goed te managen voor de zorgverleners, maar we werden ‘ingehaald’ door (nieuwe) wet- en regelgeving waardoor we volgens de i-Standaarden moesten gaan werken”, blikt Petra terug.
Via een relatie binnen een zorgcoöperatie werd Petra geïntroduceerd bij Qurentis.
“Zo’n nieuw begin was best spannend voor onze organisatie, maar we zijn hier van het begin af aan goed en zorgvuldig in begeleid. Een voor ons beschikbaar gestelde proefversie bood ons vele inzichten over hoe wij onze processen konden omzetten naar handige functionaliteit”, vertelt Petra.
Ervaring
Petra heeft destijds met haar team afgestemd dat ze ook de transitie naar Carefriend zo soepel als mogelijk wilde laten verlopen. Hier is ‘stapje-voor-stapje’ de beste keuze in geweest om zoveel als mogelijk Excel en Word documenten te vervangen in functionaliteit in Carefriend.
“We hebben nu binnen Koru Kerkrade een collega die zich dit systeem helemaal eigen heeft gemaakt. Aangevuld met de hulp van Qurentis kunnen we dan ook aangeven dat de ervaringen zéér positief zijn. Ook als er een stukje functionaliteit (nog) niet is, dan denkt Qurentis mee en hebben we al de ervaring dat ze – indien mogelijk – dit ontwikkelen.”
Persoonlijk klantadviseur
Sinds enige tijd heeft Qurentis vanuit de afdeling customer service en beheer een persoonlijk klantadviseur aan Koru Kerkrade gekoppeld. Hiermee kunnen Petra en haar team altijd het contact zoeken en op periodieke basis sessies mee plannen om lopende zaken of de nieuwste ontwikkelingen te bespreken. “Heel erg fijn dat Qurentis deze keuze gemaakt heeft en dat we voor álles één centraal aanspreekpunt hebben”, geeft Petra aan.
Persoonlijk klantadviseur
Al enige tijd is Koru Kerkrade aangesloten bij deze branchevereniging.
“Ze bieden goede ondersteuning als je advies wilt als zorgverlener. De Academy en de Kennisbank die ze nu hebben is een fijne aanvulling waar we al verschillende keren gebruik van gemaakt hebben. Ik haal er veel en goede informatie uit voor mijn beleid”, sluit Petra af.


